گروه نوین آبان فناور

گروه نوین آبان فناور در سال 1392 در زمینی به مساحت 243،372 مترمربع در استان فارس، کیلومتر 10 جاده شیراز- بیضاء، شهرک صنعتی ملوسجان تاسیس گردیده و از سال 1394 راه اندازی شده است. این شرکت به عنوان پیشگام صنعت تولید مبدل های حرارتی هوا خنک در منطقه خاورمیانه، برای اولین بار شروع به تولید کندانسورهای خنک (ACC) یک ردیفه و چند ردیفه در بازار نموده است.
توسعه این فن آوری توسط تیم طراحی و مهندسی با بهره گیری از مشاوران داخلی و بین المللی در بخش تحقیق و توسعه این شرکت صورت پذیرفته و همچنان ادامه دارد.
این مجموعه در حال حاضر بالغ بر 170 نفر نیروی کار داشته و محصولات آن در ساخت نیروگاه های مختلف از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی پرند، نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین مازندران، نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی (واحد 1)، نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و … نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رو به اتمام بودن منابع سوخت‌های فسیلی و هسته‌ای و تخریب محیط زیست توسط آلاینده‌های ناشی از بهره‌برداری از این منابع انرژی، گزینه استفاده و توسعه کاربرد انرژی‌های تجدیدپذیر را به امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر تبدیل کرده است.
اما استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر با یک چالش بزرگ روبروست و آن قیمت تمام شده بالای انرژی حاصل از آنهاست. از طرفی نگرانی درباره تغییرات زیست‌محیطی در کنار قیمت روزافزون سوخت‌های فسیلی باعث شده بهره‌برداری و تجاری‌سازی منابع سرشار تجدیدپذیر و پرداختن به این انرژی‌ها از نظر پژوهشی و کسب دانش فنی و اقتصادی کردن آنها از اهداف این شرکت باشد.